Amsterdam,
28
augustus
2008
|
10:46
Europe/Amsterdam

Koga Miyata beste Beijing inhaker in De Telegraaf

De afgelopen weken is een groot aantal van de vele inhakers op de Olympische Spelen in De Telegraaf gemeten. De inhaker ‘9 million bicycles in Beijing’ van Koga Miyata uit de Olympische Spelen special is overtuigend als beste inhaker naar voren gekomen.
Op basis van Reclame Reactie Onderzoek is inzicht verkregen in de effectiviteit van de uitingen en de waardering van ruim 750 lezers van De Telegraaf voor de manier van inhaken.

De Telegraaf-lezers vinden de sponsor van de baanwielrenploeg het beste passen bij de Olympische Spelen. Bovendien kreeg de inhaker het hoogste rapportcijfer en wekte de uiting de meeste interesse voor het product op bij de lezers. Lovende opmerkingen van het panel waren: "Goud hè!" en "Dit is een klassieke poster, zó mooi en eenvoudig".

Manager Marketing & Communicatie Frank van Rooijen van Koga Miyata is bijzonder blij met de gewonnen titel. "Vanuit onze visie onderhouden we nauwe banden met de baanselectie. De sporters eisen het beste van zichzelf, maar ook van ons. Deze spanning creëert een band en we zijn blij dat de lezers dit hebben herkend." Koga Miyata’s algemeen directeur Wouter Jager vat het resultaat kernachtig samen: "Een succesvolle campagne, met een gouden resultaat!"

Een tweede plek is voor Rabobank, die als grootste Nederlandse sportsponsor de meeste reclame-effectiviteit behaalde met de hoogste scores op attentiewaarde en communicatiekracht.

De ‘Kippenvel’-inhaker van Sanex, waarin Pieter van den Hoogenband werd bedankt voor ‘alle mooie momenten’, heeft een derde plaats in het allround klassement behaald.

Ook andere inhakers werden hoog gewaardeerd. De Telegraaf-lezers waren onder andere vol lof over de E.ON inhaker, die het meest spraakmakend, leuk, origineel en actueel werd bevonden. Delta Lloyd, die de Nederlandse zeilsters feliciteerde met de zilveren plakken, werd als ‘Meest sympathiek’ beoordeeld. De uiting van Defensie waarin de militaire Olympiërs succes werd gewenst was het ‘Meest herkenbaar als inhaker’. ‘De coach verdient ook een medaille’ van Ernst & Young is ‘De hoogst scorende campagne’ tijdens de Olympische Spelen. De winnende uitingen zijn samen met alle gemeten inhakers te zien op de uitslagpagina in De Telegraaf van zaterdag aanstaande.