Amsterdam,
08
november
2018
|
12:00
Europe/Amsterdam

Mediahuis verwerft 100% aandelen Wayne Parker Kent

Slaven Mandic Directeur Advertising Telegraaf Media Groep

AMSTERDAM – De Belgisch-Nederlandse mediagroep Mediahuis en Wayne Parker Kent (WPK), een van de snelst groeiende digitale mediabedrijven van Nederland, hebben een principe-akkoord bereikt over de overname van WPK door Mediahuis. Voorgenomen is dat Mediahuis-dochter Telegraaf Media Groep (TMG) 100% van de aandelen in WPK verwerft waarbij Slaven Mandic, naast zijn rol als CEO WPK, de functie van Directeur Advertising TMG zal gaan vervullen. Beide partijen zullen de handen ineen slaan richting de Nederlandse advertentiemarkt en zullen het grote bereik van TMG verbinden met het creatieve en innovatieve talent van WPK.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Reeds in mei 2017 gingen wij samen met WPK een strategisch partnership aan waarbij Mediahuis intekende op een kapitaalsverhoging en zo de ambitieuze groei van WPK ondersteunde. Inmiddels werken we op veel vlakken, zowel in Nederland als in België, nauw samen en is de toegevoegde waarde voor ons beiden groot. Het verwerven van 100% van de aandelen van WPK is voor ons dan ook een logische volgende stap die tegelijkertijd de impact van Mediahuis in de Nederlandse markt vergroot.”

Concreet zullen TMG en WPK vanaf begin 2019 de krachten bundelen en samen innovatieve en creatieve totaaloplossingen ontwikkelen voor de Nederlandse advertentiemarkt. Slaven Mandic, CEO WPK Nederland, wordt eveneens Directeur Advertising TMG. Hij zal leiding geven aan de nieuwe organisatie die vanaf begin 2019 verder vorm zal krijgen.

Marc Vangeel, CEO TMG: “In een snel veranderend medialandschap zijn innovatie en samenwerking cruciaal. Het partnership waarbij wij samen met WPK een toekomstbestendige organisatie creëren die als een one-stop-shop fungeert richting de Nederlandse adverteerder, is een belangrijke stap voor TMG. De afgelopen periode heeft TMG onder de leiding van Harm van Veldhuizen hard ingezet op het centraal stellen van onze B2B-klant en het herstellen van het vertrouwen vanuit de markt. Dit heeft geleid tot een sterke verbetering van de resultaten. We zetten nu een volgende stap om een nóg creatievere en meer innovatieve aanpak mogelijk te maken en zo onze relevantie in de advertentiemarkt te vergroten. Het is tijd voor verdere groei.”

Bovendien zal WPK fungeren als dedicated content marketing cel en creatieve contentoplossingen ontwikkelen in samenwerking met alle Mediahuis-titels in de Nederlandse markt.

Slaven Mandic, CEO WPK Nederland: “De behoeften van adverteerders verschuiven steeds meer van pure advertentieruimte naar totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Alles moet in het teken staan van de bedrijfsdoelen van de adverteerder. Onze missie is dan ook simpel: elke klant succesvol. Daarom droomden we bij WPK altijd van het bereik en de impact van de sterke merken van TMG, waaronder De Telegraaf. Onze creatieven, strategen en business analisten staan te popelen om de werkwijze van WPK hierop los te laten. Met de adverteerder als uiteindelijke winnaar, want die kan vanaf nu profiteren van het beste van beide werelden.”

Over Mediahuis
Mediahuis is een van de leidende mediagroepen in België en Nederland. De ruim 3.200 medewerkers realiseren een jaarlijkse omzet van €800 mio. en een totale dagelijkse verkoop van 1.4 mio. kranten. Met nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg is Mediahuis goed voor een dagelijkse verkoop van zo’n 516.000 kranten in België. In Nederland is de groep actief met onder meer de nieuwsmerken De Limburger, NRC Handelsblad, nrc.next, De Telegraaf en Noordhollands Dagblad en wordt een dagelijkse verkoop van bijna 900.000 kranten gerealiseerd. Mediahuis exploiteert in België en Nederland ook een aantal belangrijke classifieds-platformen, zoals Jobat, Jellow, Zimmo, Vroom, Gaspedaal en GroupDeal. Als uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert het bedrijf permanent in zijn sterke nieuwsmerken, zowel op papier als digitaal. Voor meer informatie over Mediahuis ga naar www.mediahuis.be.

Over Wayne Parker Kent
Wayne Parker Kent B.V. is een van Nederlands snelstgroeiende digitale mediabedrijven. Met eigen merken zoals Want.nlNSMBL.nlManners.nl en Culy.nl en een internationaal bekroond reclamebureau. De merken van Wayne Parker Kent bereiken maandelijks 9 miljoen Nederlanders, een cijfer dat, 7 jaar later, nog steeds maand op maand groeit. Het reclamebureau van Wayne Parke kent maakt contentoplossingen voor internationale merken als Samsung, Google, Booking.com en Henkel. De rode draad door al het werk van Wayne Parker Kent is de lijfspreuk ‘Digital transformation through content’. Wayne Parker Kent is sterk overtuigd van de kracht van content als drijver van de digitale transformatie van grote bedrijven. Want, of het nou gaat om, marketing, CRM, interne communicatie of customer service: content is altijd de brandstof in de motor van deze processen.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met sterke merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé en VROUW; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander); digitale merken zoals Dumpert en Gaspedaal. TMG heeft merken en titels die zich richten op entertainment of e-commerce (o.a. GroupDeal) en TMG bezit een indirect belang in puzzeluitgever Keesing. De missie van TMG is om consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week te voorzien van hoogwaardige en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment, via alle denkbare distributievormen. Voor meer informatie over TMG ga naar www.tmg.nl.​