Amsterdam,
14
maart
2013
|
17:29
Europe/Amsterdam

Meer dan 100.000 Telegraaf abonnees halen Peijnenburg koek op

De loyaliteitscampagne van De Telegraaf, ‘De Telegraaf trakteert’ heeft gezorgd voor een massale reactie van haar abonnees. In samenwerking met Peijnenburg en Albert Heijn heeft De Telegraaf de nieuwe Overheerlijk koek gratis weggegeven. Met een tussenstand van meer dan 102.000 opgehaalde koeken en een verlenging van de actieperiode lijkt deze traktatie alle records te verbreken.

Extra productie bij Peijnenburg

Doordat de abonnees massaal naar Albert Heijn zijn gegaan, konden lege schappen bij de supermarktketen niet worden voorkomen. De bakkerijen van Peijnenburg draaien al weken op volle toeren om heel Nederland naar koek te kunnen laten happen. Op zaterdag 9 maart heeft Peijnenburg een paginagrote advertentie in De Telegraaf geplaatst om de actie te verlengen en “SORRY” te zeggen tegen de abonnees van de krant, want dit succes heeft ook Peijnenburg verbaasd.

Loyaliteitscampagne De Telegraaf

Elke maand ontvangen abonnees van De Telegraaf binnen de campagne ‘De Telegraaf Trakteert’ een leuke attentie. Hiermee kunnen adverteerders op unieke wijze hun product onder de aandacht brengen en kan De Telegraaf haar trouwe abonnees iets extra’s bieden. “Het loyaliteitsprogramma biedt een win-win situatie voor alle betrokken partijen. De abonnee raakt enthousiast over de traktatie, de partner over de media-aandacht en response en voor De Telegraaf is het een sterk middel om abonnees iets extra’s te geven en ze te binden,” aldus een enthousiaste Eva Lemmers (Marketing Manager De Telegraaf). Ze gaat verder: “Binnen ons thema van 2013 ‘Lang Leve Nederland’ vielen de introductie van de nieuwe Overheerlijk koek en het 130-jarig jubileum van Peijnenburg heel mooi samen in februari. Mede daardoor en door de toegankelijkheid van Albert Heijn leverde de actie een prachtig resultaat op.”

Waardering abonnees

Uit onderzoek blijkt dat de Peijnenburg Overheerlijk de best ontvangen traktatie tot nu toe is. Maar liefst 77% van de respondenten herinnert zich het cadeau, 83% vond de traktatie leuk en 49% geeft aan er zelf gebruik van te willen maken. Daarnaast waardeert 70% van de respondenten het enorm dat zij getrakteerd worden door De Telegraaf.