Amsterdam,
01
juli
2010
|
11:58
Europe/Amsterdam

Meer dan een miljoen Nederlanders overwegen aanschaf iPad

Ruim een miljoen Nederlanders is van plan binnen een maand na de introductie van de iPad in Nederland een exemplaar aan te schaffen. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek naar de bekendheid van eReaders en de iPad in opdracht van Telegraaf Media Nederland.

"Nederlanders hebben al veel kennis over de eReader en iPad. Terwijl de laatste nog niet eens in Nederland verkrijgbaar is. Zij kennen de apparaten en weten al behoorlijk goed wat de mogelijkheden zijn", aldus Herman Bos, Marketing Director van Telegraaf Media Nederland¦Landelijke Media. Vrijwel iedereen (93%) weet dat de eReader geschikt is om boeken op te lezen. Van de iPad is bekend dat de functionaliteiten breder zijn. Internet en email worden het meest genoemd, maar ook films bekijken, muziek luisteren en het lezen van kranten en tijdschriften zijn populaire toepassingen.
Informatie Platform voor adverteerdersIn tegenstelling tot consumentenfunctionaliteiten, zijn de toepassingen voor adverteerders nog onderbelicht. Om hier verandering in te brengen, heeft Telegraaf Media Nederland recent het Tablet Informatie Platform (TIP) opgericht. De webpagina tablet.telegraafmedia.nl biedt een uitgebreid overzicht van ontwikkelingen, onderzoeksresultaten en advertentiemogelijkheden voor de iPad en andere tablet pc’s. De introductie van de iPad in de Benelux staat gepland voor juli 2010.