Amsterdam,
20
mei
2014
|
08:00
Europe/Amsterdam

Metro nieuwe mediapartner van Feyenoord

Metro is vanaf komend seizoen mediapartner van Feyenoord. Metro en de Rotterdamse voetbalclub tekenen binnenkort een overeenkomst voor een partnership van vijf jaar. Vanaf 1 juli zal deze commerciële samenwerking zowel in de krant als online en in- en rondom de Kuip zichtbaar zijn.

Voor Metro past een samenwerking met Feyenoord naadloos binnen de groeistrategie van het merk, om zowel de krant als de website Metronieuws.nl verder uit te bouwen en naar een hoger plan te tillen. “Wij verheugen ons zeer op de samenwerking met Feyenoord en kijken er naar uit om samen met de voetbalclub allerlei vormen van samenwerking aan te gaan. De 2,9 miljoen Feyenoord supporters in Nederland zullen zien dat Metro echt werk maakt van deze unieke samenwerking”, aldus Simon de Best, Sales Directeur Metro.

Commercieel Directeur Mark Koevermans toont zich namens Feyenoord al net zo tevreden. “Ik verheug me op de samenwerking. Direct al tijdens de eerste gesprekken proefden we bij Metro de wens, het enthousiasme en de creativiteit om tot een geweldige samenwerking te komen. We verwachten dan ook veel van de komende jaren. Waarbij het natuurlijk een hele mooie parallel is dat Metro net als Feyenoord een sterke positie inneemt in Rotterdam, maar inmiddels vrijwel heel Nederland bereikt en bestrijkt”.

De overeenkomst tussen Feyenoord en Metro is louter commercieel van aard. Het mediapartnership met Feyenoord behelst afspraken over commerciële zaken waaronder het gezamenlijk opzetten van (lezers-)acties, het beschikbaar stellen van advertentieruimte aan de club en het samen organiseren en succesvol uitrollen van evenementen.

Op redactioneel gebied blijft Metro de verrichtingen van de Rotterdamse club op de voet volgen met een eigen Feyenoord-watcher bij alle duels in de Eredivisie, KNVB-beker en de Europese wedstrijden. “Zoals de lezers van ons gewend zijn, is de berichtgeving in de krant nuchter, lovend of kritisch als het moet”, aldus Robert van Brandwijk, hoofdredacteur Metro. “Vanaf volgend seizoen houden we de Feyenoord supporters middels een tweewekelijkse samenwerkingspagina op de hoogte van ander nieuws dan enkel de ontwikkelingen bij het eerste elftal. Op deze pagina zullen we de jeugd en de talenten belichten, maar zullen we ook inzoomen op de rol die Feyenoord speelt in de maatschappij. Ook online zullen we onze ambities met Feyenoord kenbaar maken”.

Metro bereikt met haar dagblad dagelijks 1,3 miljoen lezers verspreid door heel Nederland. Middels dit mediapartnership weet Metro de Feyenoord supporter optimaal te bedienen, gezien de aanwezigheid van Metro op alle NS-stations in Nederland. Om nog zichtbaarder te zijn voor de supporters in Rotterdam zal Metro in en rond de Kuip en in de fanshops extra distributiepunten inrichten. "Metro is trots op het mediapartnership met een icoon als Feyenoord", zegt hoofdredacteur Robert van Brandwijk. "De Rotterdamse editie van Metro viert binnenkort het 10-jarig bestaan. Om in dat jubileumjaar aan onze succesvolle samenwerkingen met onder meer RET, Rotterdam Festivals en Rotterdam Topsport nu Feyenoord te kunnen toevoegen is werkelijk fantastisch”.

Mark Koevermans, Commercieel Directeur Feyenoord
Ik verheug me op de samenwerking. Direct al tijdens de eerste gesprekken proefden we bij Metro de wens, het enthousiasme en de creativiteit om tot een geweldige samenwerking te komen. We verwachten dan ook veel van de komende jaren. Waarbij het natuurlijk een hele mooie parallel is dat Metro net als Feyenoord een sterke positie inneemt in Rotterdam, maar inmiddels vrijwel heel Nederland bereikt en bestrijkt.
Mark Koevermans, Commercieel Directeur Feyenoord
Robert van Brandwijk, Hoofdredacteur Metro
Metro is trots op het mediapartnership met een icoon als Feyenoord. De Rotterdamse editie van Metro viert binnenkort het 10-jarig bestaan. Om in dat jubileumjaar aan onze succesvolle samenwerkingen met onder meer RET, Rotterdam Festivals en Rotterdam Topsport nu Feyenoord te kunnen toevoegen is werkelijk fantastisch.
Robert van Brandwijk, Hoofdredacteur Metro

Over Metro
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, HTM Den Haag, Q-Park parkeergarages en Randstadrail. Metro lezers zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Naast de gedrukte uitgave heeft Metro ook een website: www.metronieuws.nl. Metro is een onderdeel van Telegraaf Media Groep.