Skip to main content
Amsterdam,
17
september
2013
|
16:03
Europe/Amsterdam

Metro Photo Challenge voor het zevende jaar van start

Deze week is de Nederlandse editie van Metro Photo Challenge van start gegaan, ’s werelds grootste fotowedstrijd voor professionals en amateurfotografen. In Nederland roept Metro vanaf deze week lezers op om foto’s te uploaden. Deelnemers kunnen tot en met 13 oktober foto’s insturen om kans te maken op een van de prijzen.

Metro Photo Challenge loopt van 16 september tot en met 13 oktober. Lezers kunnen in die periode stemmen op hun favoriete foto. Daarnaast zal een jury de foto’s beoordelen. Op 25 oktober worden de winnaars van alle landen bekend gemaakt, zij maken kans op het winnen van de hoofdprijs, een charity reis naar Afrika, waar zij een foto reportage mogen maken. De internationale winnaars worden op 4 november bekend gemaakt. Naast een kans op de internationale hoofdprijs geeft CameraNU.nl een Canon Camera met uitrusting ter waarde van €3.500,- weg aan de Nederlandse winnaar.

Het thema van dit jaar is ‘It’s all about the senses’ en bestaat uit zes categorieën. Naast de vijf categorieën: Horen, Proeven, Ruiken, Voelen en Zien, is er dit jaar een nieuwe categorie aan de wedstrijd toegevoegd, namelijk “Het zesde zintuig”. In deze categorie is beeldbewerking toegestaan. In elke categorie kiest de jury één wereldwijde winnaar.

” Samen met Canon zijn wij sponsor van de Metro Photo Challenge. Als grootste Canon dealer en speciaalzaak verbinden wij ons graag aan zo'n grote fotowedstrijd.” Aldus Henri van Rheenen, Commercieel Manager, CameraNU.nl.

"De Photo Challenge laat al jaren zien hoe goed Metro erin slaagt lezers bij de krant te betrekken. Tijdens deze unieke wedstrijd krijgen de foto's ook dit jaar weer dagelijks een prominente plek in Metro. Natuurlijk doen mensen mee om een prijs te winnen, maar publicatie is absoluut ook een drijfveer. En ben je uiteindelijk de wereldwijde winnaar, dan wordt jouw inzending op een dag in alle Metro's ter wereld afgedrukt en zien 17 miljoen mensen jouw foto." Aldus Robert van Brandwijk, hoofdredacteur Metro.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, HTM Den Haag, Q-Park parkeergarages en Randstadrail. De 1.481.000 dagelijkse lezers (NOM Print Monitor 2012-I/2012-II) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Naast de gedrukte uitgave heeft Metro ook een website: www.metronieuws.nl. Metro is een onderdeel van TMG.