Skip to main content
Amsterdam,
05
juni
2013
|
10:14
Europe/Amsterdam

Mobile First in het teken van Mobile Gaming

Een kwart van de bestedingen in de gaming industrie vindt plaats via mobile devices

Op het vierde Mobile First event werd het al snel duidelijk gemaakt dat de Mobile Gaming industrie in Nederland groeiende is. 39% van de Nederlanders speelt momenteel games via een mobiel device. Ruim 45 marketeers en business managers kwamen dinsdag bij elkaar voor een inspirerende middag presentaties gevuld met feiten en inhoudelijke cases. Het onderwerp “Mobile Gaming” werd vanuit verschillende kanten belicht door sprekers van: Newzoo, Flavour, TMG en Chartboost.

Het eerste deel van de middag stond in het teken van de kansen met mobile gaming en de invloed van mobile op de gaming industrie. Presentaties werden gegeven door Peter Warman, Newzoo en Jaïn van Nigtevegt, Flavour. Interessante cijfers werden gegeven in de presentatie van Newzoo. Zo komt 30% van alle betalende mobiele gamers in Nederland via de Apple Store en 47% via de Google Play store. De presentatie gaf inzicht in de huidige situatie van de mobile gaming industrie. Daarnaast kondigde Newzoo de lancering van wereldwijde data over de gaming industrie aan. Flavour volgde met een presentatie over gamification en game-concepten voor adverteerders. Jaïn gaf aan dat door middel van spelelementen gebruikers gemotiveerd kunnen raken om hun doel te bereiken.

Na een korte pauze gingen de presentaties verder in op gaming in de Nederlandse markt en de trends en ontwikkelingen die daarin te zien zijn met presentaties van Lukas Pauka, TMG en Ilja Goossens, Chartboost. De presentatie van TMG ging in op de voor en nadelen van het maken van een mobile web of een native app en de trends die we in de gaming industrie zien. Chartboost gaf aan hoe men succesvol een game kan lanceren en hoe er geld te verdienen is aan een mobile game.

“Het was een interessante middag bij Mobile First en ik vind het zeker een goed initiatief van Mobylizr en TMG. Vooral het feit dat er gekozen is om op één bepaald stuk van mobile te focussen vond ik goed om te zien. Wat mij betreft mag de frequentie van het event zelfs wel hoger!” aldus Ilja Goossens, Chartboost.