Skip to main content
Amsterdam,
10
oktober
2013
|
08:32
Europe/Amsterdam

Mobile First zoomt in op native advertising

Gistermiddag vond de vijfde editie van Mobile First plaats, deze keer volledig in het teken van native advertising. Vraagstukken als ‘Wat verstaan we onder native advertising?’ en ‘Staat goede contentproductie en distributie gelijk aan adverteren?’ werden door verschillende sprekers behandeld. 

Bram Koster, Community manager Marketingfacts, gaf in zijn presentatie aan dat volgens hem de definitie van native advertising advertising is die niet zo aanvoelt, maar wel herkenbaar is als advertising. Patrick Loppé, Manager Mobile TMG, vervolgde met een aantal feiten en learnings op het gebied van betaalde content. Zo blijkt dat premium content niet afschrikt en betalende abonnees zelfs langer in een app blijven. 

Hoe je als uitgever van printmedia de overstap kan maken naar andere media door middel van een goede contentstrategie werd door Carolien Vader, Uitgever David & Goliath / Bladendokter.nl toegelicht. De basis van een goede contentmarketing strategie is volgens Vader de brand identity die bestaat uit archetype, intentie  en het grote verhaal. Als de basis staat kan men de focus en doelstellingen verscherpen. 

Eigenaar Fast Moving Targets, Erwin Blom, ging verder in op de verschillende audio, video en foto apps die er zijn waarmee je content kan publiceren en delen. De drempels zijn weg, het is nu eenvoudig geworden om content te publiceren. Maarten Boer , eigenaar Buutvrij, gaf in zijn presentatie aan dat native advertising gesponsorde content is, maar dan minder irritant. Native advertising heeft volgens hem een naadloze integratie op medium, context en boodschap. Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaf hij een aantal do’s en don’ts. 

“Doordat meer mensen native advertising gaan gebruiken dwing je merken om zich authentieker op te stellen. Als merken weer leren mee te gaan in de belevingswereld van de consument komt het helemaal goed.” Concludeert Maarten Boer, Eigenaar Buutvrij”

Over Mobile FirstMobile First is een invite only event voor adverteerders en uitgevers en wordt georganiseerd door TMG Sessions en Mobylizr. Het DNA van de Mobile First events bestaat uit praktische informatie gebaseerd op data, cases en ervaringen, binnen een sterk netwerk. Deze kenmerken komen terug in de presentaties en activiteiten en worden gedeeld door interessante partijen die een beter inzicht, nuttige kennis en concrete keuzes bieden. De volgende Mobile First zal binnenkort bekend gemaakt worden via www.mobilefirst.nl. 

Volg ons via Facebook.com/mobilefirstamsterdam en via Twitter #M1AMS