Amsterdam,
09
oktober
2011
|
11:28
Europe/Amsterdam

Mobile is de nieuwe money making machine

De markt voor mobiele apparaten en toepassingen maakt een ongekende groei door. Dat biedt voor adverteerders nieuwe kansen om consumenten te bereiken. Welke rol kan Mobile Advertising vervullen in de mediastrategie van adverteerders? De mobiele update van het jaar, Mobile Advertising Nederland (MAN) 2011, gaf hier antwoord op.

Op 4 oktober vond MAN 2011 plaats in de Westergasfabriek in Amsterdam. MAN 2011 is een initiatief van IAB, Sanoma Media en Telegraaf Media Nederland. Spectaculaire sprekers als Tomi T Ahonen presenteerden inspirerende cases en boden het publiek praktische handvatten op het gebied van mobile advertising. Joris van Heukelom (IAB Nederland), modereerde de dag en stelde kritische vragen aan zowel het publiek als de sprekers.
Conclusie MAN 2011: Mobile is de nieuwe money making machine
De belangrijkste learnings die na afloop van het event genoemd werden:

  • Er is groeiende dedication bij zowel mediabureaus, adverteerders en exploitanten. 
  • Innovatie in mobiele campagnes is nog in ontwikkeling.
  • Het meten van het merkeffect is belangrijker dan een goede CTR.

Presentaties MAN 2011
Bekijk de presentaties van alle sprekers en de preview van het nieuwe boek van Tomi T Ahonen over Mobile Advertising op www.mobileadvertisingnederland.nl.

Handboek Mobile Advertising
Alle bezoekers van MAN 2011 ontvingen het IAB Handboek Mobile Advertising. Het handboek biedt een handig overzicht van de huidige status van mobiel, de mogelijkheden en de verwachtingen en biedt praktische tips. “Het is van belang dat iedereen zich realiseert dat mobiel er nú al toe doet, dat de groei razendsnel gaat en dat bedrijven en instellingen snel ervaring moeten opdoen met mobile advertising en marketing”, aldus Michiel Ebeling, voorzitter van de IAB Taskforce Mobile Advertising.
Het handboek is voor iedereen te downloaden op www.mobileadvertisingnederland.nl.

Links:
http://www.mobileadvertisingnederland.nl