Amsterdam,
21
juli
2009
|
17:33
Europe/Amsterdam

Nieuw nationaal loket voor lokale nieuwsmedia

De uitgevers van lokale media - BDU, Holland Combinatie (HC), NDC en Nederlandse Weekbladen Groep (NWG) - hebben de handen ineen geslagen en werken onder de noemer Lokale Media Partners (LMP) nauw samen op het gebied van advertentieverkoop in lokale nieuwsmedia en bieden daarmee één loket voor landelijke adverteerders.

De partners, allen met een fijnmazig editiestelsel en daardoor sterke lokale binding, bezorgen wekelijks 6,3 miljoen huis-aan-huisbladen, waarvan bijna 5 miljoen midweeks. "We hebben het hier over kwalitatief goede kranten die lokaal opereren en geworteld zijn in de samenleving. De adverteerder kan zo rechtstreeks de gewenste doelgroep bereiken.", aldus Frank-Paul ter Berg, directeur Lokale Media Partners. Groot voordeel is dat de adverteerder met al zijn wensen terecht kan bij één loket voor het totale pakket aan lokale nieuwsmedia. "Eén order, één rekening."
Ten behoeve van adverteerders en mediabureaus is een online planningstool ontwikkeld, de LMP-planner (www.lmplanner.nl), waarmee een landelijke huis-aan-huiscampagne met een druk op de knop te realiseren is. "We zien goede kansen in de markt. Met name doordat het voor landelijke adverteerders niet eenvoudig is om huis-aan-huis op te nemen in een mediaplan. Die leemte vult Lokale Media Partners op."
De nieuwe samenwerking betekent dekking in Friesland, Groningen, Drenthe, midden Nederland, Limburg, Oost-Brabant, Noord-Holland, Utrecht en Zuid-Holland. De verwachting is dat zich nog meer uitgeverijen van lokale nieuwsmedia bij het initiatief zullen aansluiten. De ambitie is om 1 september 2009 7 miljoen oplage midweeks te realiseren. Kortom volledig landelijke te kunnen bieden.