Amsterdam,
10
september
2008
|
10:01
Europe/Amsterdam

Nieuwe mobiele site Sp!ts

Sp!ts heeft haar nieuwe mobiele site gelanceerd. Hiermee voorziet de nieuwsleverancier consumenten 24 uur per dag van het belangrijkste nieuws. Sp!tsnieuws is toegankelijk via m.spitsnieuws.nl én via de portals van alle grote mobiele serviceproviders van Nederland.

De consument krijgt altijd en overal relevante informatie aangeboden met een mix van actualiteit (nieuws uit binnen- en buitenland, sportnieuws) en entertainment. Adverteerders kunnen binnenkort op het Sp!tsplatform mobiel advertising inzetten.

Hoe spits wil je ’t hebben?
Het vergroten van het bereik via andere mediakanalen en op relevante momenten past binnen de multimediale strategie van Sp!ts. De ene gebruiker heeft graag de krant in zijn handen, terwijl de ander kiest voor spitsnieuws.nl of Sp!ts op mobiel. Bart Mouter, manager Consumer Marketing & Channel Development van Sp!ts: "Mobiel Internet maakt een stormachtige groei door. Het aantal consumenten dat gebruik maakt van internet op een handheld of via een mobiele telefoon of smartphone stijgt met 30% tot 40% per jaar. Sp!ts en compact & overzichtelijk nieuws op je mobiel gaan goed samen".

Na de lancering van de website Spitsnieuws.nl op 1 april dit jaar is nu de mobiele variant van Spitsnieuws.nl gelanceerd. Spitsnieuws onderscheidt zich van andere nieuwssites door de combinatie van nieuws en entertainment. Deze aanpak is met de lancering van m.spitsnieuws.nl ook doorgevoerd op het mobiele platform van Spits.

De mobiele variant van Spitsnieuws.nl is tot stand gekomen in samenwerking met de mensen van Sharewire. Zij hebben de bouw en het ontwerp van de mobiele website gerealiseerd en zorgen er bovendien voor dat Spitsnieuws op alle mobiele toestellen op de juiste manier wordt weergegeven.