Skip to main content
Amsterdam,
13
mei
2013
|
17:18
Europe/Amsterdam

NOA resultaten 2013

Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) doet al jaren onderzoek naar de stand van zaken op de arbeidsmarkt en geeft inzicht in de demografische kenmerken van de Nederlandse beroepsbevolking. Naast informatie over de arbeidsmarkt wordt NOA gebruikt als bereikonderzoek voor print en online media m.b.t. arbeidsmarktcommunicatie.

De resultaten uit NOA laten zien dat:

  • Metro, Sp!ts en De Telegraaf de meest geraadpleegde oriëntatiebronnen worden genoemd door de Nederlandse beroepsbevolking.
  • De Nederlandse beroepsbevolking zichzelf vooral sterk vindt in: het nemen van verantwoordelijkheid, klantgericht zijn en samenwerken.
  • 69% van de beroepsbevolking aan geeft het moeilijk te vinden om te veranderen van baan, in 2010 was dit bij 58% van de beroepsbevolking het geval.

Wilt u meer informatie over het NOA onderzoek? Bestel dan ‘Bereik de doelgroep’ volgens NOA 2013 via tmg.nl/arbeidsmarkt