Amsterdam,
02
augustus
2011
|
16:33
Europe/Amsterdam

Ook Arnhem nu dichtbij

Dichtbij.nl, het lokale online platform van Telegraaf Media Nederland, heeft per 2 augustus 2011 een samenwerking met Arnhem-direct.nl. De Arnhemse internetondernemer Marco Derksen (eveneens eigenaar van Marketingfacts) is daartoe een overeenkomst aangegaan met dichtbij.

De activiteiten van Arnhemdirect.nl zullen worden overgezet naar arnhem.dichtbij.nl.
Een en ander past binnen het concept dichtbij, dat inmiddels in vrijwel de gehele randstad en in verschillende Brabantse steden is uitgerold. De komende maanden wordt verder gewerkt aan de landelijke uitbouw van dichtbij. In plaatsen waar nog geen volledige eigen bezetting is, werkt dichtbij met een “light”-platform.
Marco Derksen is erg enthousiast over de samenwerking. Met Arnhem-direct.nl heeft hij inmiddels een bereik opgebouwd van circa 15%. Op Arnhem-direct.nl is een zeer gedreven bloggersnetwerk actief die bovenop het lokale nieuws en lokale informatie zit. Ook instellingen publiceren regelmatig op Arnhem-direct.nl.
Jelle Hoffenaar, algemeen directeur van dichtbij, ziet ook grote voordelen. “Dankzij deze samenwerking met Arnhem-direct.nl hebben wij sneller een positie in Arnhem, maar nog veel belangrijker is dat we samen met de mensen van Arnhem-direct.nl kennis kunnen delen om zo het dichtbij concept verder door te ontwikkelen”.
De komende maanden zullen gebruikt worden om de transitie van Arnhem-direct.nl naar arnhem.dichtbij.nl vorm te geven. Daarnaast zal vooral het bereik verder worden opgebouwd en de samenwerking geïmplementeerd worden.
Op de foto: Jelle Hoffenaar (directeur dichtbij) en Marco Derksen (directeur Arnhem Direct en Marketingfacts)