Amsterdam,
30
juni
2008
|
17:47
Europe/Amsterdam

Oplage De Telegraaf stijgt derde kwartaal achtereen

De oplage van De Telegraaf is voor het derde kwartaal achtereen gestegen. Met een oplage van 674.819 exemplaren blijft de krant overtuigend de grootste van Nederland.

Het aandeel van de oplage van De Telegraaf binnen de  totale markt van betaalde dagbladen is ten opzichte van vorig jaar gestegen van 18,1 naar 18,6 procent. “Een toenemend aantal Nederlanders kiest 7 dagen in de week voor de brede redactionele formule van De Telegraaf. Naast nieuws en natuurlijk sport is bijvoorbeeld ook De Financiële Telegraaf een belangrijke pijler. Niet voor niets bereiken we elke dag meer dan een kwart van alle zakelijke beslissers in Nederland”, aldus Marketing Director Herman Bos.
De stijging in oplage betekent ook een stijging in bereik. Bij de publicatie van de NOM Print Monitor 2007-II bleek al dat De Telegraaf gemiddeld maar liefst 2,2 miljoen lezers per dag bereikt: 78.000 meer dan het jaar ervoor. Met een gemiddelde doorgeeffactor van ruim 3,1 bereikt de titel op zaterdag zelfs 2,9 miljoen Nederlanders.
Volgens Bos zijn de vooruitzichten voor de oplagecijfers van Q2 ook positief. “Door de differentiatie in abonnementsvormen en het effectiever inzetten van CRM-activiteiten weet De Telegraaf steeds meer abonnees aan zich te binden.”