Amsterdam,
24
juni
2010
|
09:43
Europe/Amsterdam

Samenwerking Autovisie en Your Virtual Garage

Autovisie is sinds april 2010 de merknaam waaronder alle automotive content van Telegraaf Media Nederland valt. Autovisie is met de integratie van krant, website en magazine hét platform voor autocontent in Nederland en breidt dit verder uit door een samenwerking aan te gaan met Your Virtual Garage, een sociaal netwerk voor autoliefhebbers.

De samenwerking is een stap in de richting om de interactie met de lezer/bezoeker te stimuleren. Your Virtual Garage is een multi-niche-community voor autoliefhebbers. Het brengt mensen met eenzelfde interesse voor auto’s bij elkaar en biedt aan leden veel mogelijkheden om met elkaar te communiceren, kennis uit te wisselen, aandacht te krijgen en passies te delen.
Het platform is gelanceerd met basisinformatie en foto’s van meer dan 10.200 verschillende auto’s. Dagelijks worden er nieuwe modellen aan toegevoegd. Alle auto’s kunnen gewaardeerd en becommentarieerd worden. Ieder lid heeft een eigen profielpagina waarop een persoonlijke autohistorie geplaatst kan worden – met alle auto’s die hij of zijn ooit gehad heeft. Men kan eigen opinie toevoegen aan elke auto, evenals plus- en minpunten. Daarnaast is er de ‘droomgarage’, een virtuele showroom van auto’s die de gebruiker graag zou willen bezitten.
Onderdelen van Autovisie worden geïntegreerd in Your Virtual Garage. Zo komt er een koppeling vanuit de droomgarage naar de auto buy and sell omgeving van Telegraaf Media Nederland, waarbij leden een melding ontvangen wanneer hun droomauto te koop aangeboden wordt. Ook wordt het laatste nieuws van Autovisie als RSS feed op Your Virtual Garage aangeboden en zijn de testverslagen van Autovisie terug te vinden op het profiel van Autovisie op Your Virtual Garage.
Telegraaf Media Nederland en Your Virtual Garage verwachten medio 2011 in Nederland 50.000 unieke actieve bezoekers per maand te bereiken.