Amsterdam,
06
juni
2007
|
12:23
Europe/Amsterdam

Sanoma Uitgevers voornemens puzzelbladen te verkopen aan Keesing

Amsterdam, Hoofddorp, 6 juni 2007– Sanoma Uitgevers, onderdeel van Sanoma Magazines, een divisie van SanomaWSOY en Keesing Media Group (Keesing), onderdeel van Telegraaf Media Groep N.V. maken vandaag bekend dat Sanoma Uitgevers voornemens is haar puzzelbladen te verkopen aan de Keesing Groep.

De voorgenomen verkoop volgt op de heroriëntatie van de positie van Sanoma Uitgevers in de puzzelbladenmarkt in Nederland.

Sanoma Uitgever’s Puzzelportfolio bestaat uit merknamen als Puzzelsport, Bingo! en 10 voor Taal. Een eventuele overname heeft betrekking op alle activiteiten van het cluster Puzzels. Het cluster Puzzels telt thans 29 werknemers.

Keesing verwerft met deze acquisitie een productenlijn die goed aansluit bij haar eigen portfolio en verwacht met de samenvoeging een aantal synergetische effecten te bewerkstelligen.

Keesing en Sanoma Uitgevers verwachten op korte termijn tot een definitieve overeenkomst te komen. Een eventuele verkoop is afhankelijk van een positief advies van de Ondernemingsraad van Sanoma Uitgevers en van Keesing Media Group, de Raad van Commissarissen van Keesing Media Group, en een due diligence onderzoek.

 

Dit is een gezamenlijk persbericht van Sanoma Uitgevers en Telegraaf Media Groep