Amsterdam,
09
december
2010
|
15:01
Europe/Amsterdam

Snelle uitrol van hyperlokaal platform dichtbij.nl

Het hyperlokale landelijk dekkende internet platform van Telegraaf Media Nederland, waarvan op dit moment vier pilots lopen, zal vanaf januari definitief verder worden uitgerold. Reden daarvoor zijn de succesvolle resultaten tot nu toe. De naam van het platform is inmiddels ook bekend gemaakt: dichtbij.nl.

Dichtbij.nl zal informatie geven over buurtnieuws, sport, aanbiedingen van het lokale MKB, gemeente etc. Dichtbij.nl kent voor elke plaats, buurt of wijk een eigen communitymanager die samen met een journalist en een commerciële vertegenwoordiger verantwoordelijk is voor het platform. Het streven is naar een combinatie van professionals en betrokken burgers. Niet alleen de professionele journalist vult de site, de geïnteresseerde burger speelt een belangrijke rol en levert een bijdrage aan ‘zijn eigen dichtbij.nl’. In de nabije toekomst gaat dichtbij.nl ook werken met een franchisemodel, waarbij de communitymanager als ondernemer ook verantwoordelijk is voor het financiële resultaat.

Bart Brouwers, hoofdredacteur van dichtbij.nl, zegt verheugd te zijn dat het licht op groen staat voor een verdere uitrol over Nederland. “We zijn al een tijdje bezig, hebben pilots gedraaid waarin veel is getest. Dus we zijn er eigenlijk ook wel helemaal klaar voor. En we gaan écht hyperlokaal, dus zo dichtbij mogelijk voor de gebruiker. Dat betekent wel dat we nog een weg te gaan hebben. Daar waar mogelijk zullen we dan ook samenwerkingen aangaan met bestaande lokale platforms of gebruik maken van franchisenemers. Iedereen die daarin geïnteresseerd is kan een mail sturen (ikben@dichtbij.nl)”.

Voor een eerste indruk en meer informatie ga je naar www.dichtbij.nl