Amsterdam,
31
maart
2009
|
14:39
Europe/Amsterdam

Sp!ts-LAB

Speciaal voor adverteerders die op zoek zijn naar nieuwe communicatiemogelijkheden is Sp!ts-LAB in het leven geroepen. Hier worden (multimediale) concepten bedacht, waarbij het belang van de klant, creativiteit en samenwerking met de Sp!tsredactie in terug zijn te vinden.

Of het nu gaat om de krant (redactionele aandacht/branded content/sponsoring), online, op mobiel, tijdens events of op een infotainmentkanaal. Sp!ts-LAB gaat een stap verder dan "normaal" adverteren. Inmiddels heeft Sp!ts een groot aantal van dit soort concepten uitgevoerd.
Bart Brouwers, hoofdredacteur van Sp!ts zegt: "Het is zeker in deze tijd van het allergrootste belang dat commercie en redactie op een geloofwaardige manier bij elkaar komen. Op grond van de ervaring die we hiermee al hebben, kan ik zeggen dat zowel de lezer als de adverteerder daar uiteindelijk beter van worden. Met het Sp!ts-LAB gaan we die trend verdiepen, waardoor we nog verder vooruit kunnen lopen op onze concurrenten."
"In de steeds groter worden clutter van reclameboodschappen die dagelijks op de consument wordt afgevuurd is het voor de adverteerder van belang te blijven opvallen", aldus Cees Polman, commercieel directeur Sp!ts. "We zitten nu letterlijk met de adverteerder, bureau en redactie in ons LAB aan één tafel om concepten uit te werken die vele stappen verder gaan dan plat adverteren. En tot nu toe zijn we meer dan tevreden over het resultaat! Recente onderzoeken hebben ook aangetoond dat het effect hiervan bij de lezer groot is".
De advertenties of non-spot advertorials die al zijn uigevoerd worden als informatief ervaren. Hierdoor behoudt Sp!ts een sterke lezers-bladbinding en een duidelijke lezerskern. Sp!ts laat volgens het meest recente NOM-bereiksonderzoek over 2008 een groei zien van bijna 11.000 lezers gemiddeld per dag en groeit in oplage in 2008 met 2%.