Amsterdam,
16
september
2010
|
14:53
Europe/Amsterdam

Sp!ts maakt krant interactief via mobiel met kooaba Paperboy

Sp!ts introduceert vanaf 1 oktober 2010 als eerste in Nederland een koppeling van krant naar mobiel internet in samenwerking met kooaba Paperboy.
Met een gratis te downloaden applicatie kan je op eenvoudige wijze een foto maken met je mobiel van een willekeurige pagina, waarnaar er doorgelinkt wordt naar een mobiele resultaten pagina. 

De mobiele resultaten pagina bevat relevante content waar de gebruiker een keuze kan maken tussen de advertentie en redactionele pagina. De inhoud hiervan is verrijkt met extra achtergrondinformatie, foto’s, productinformatie en/of zaken voor directe interactie zoals het aanvragen van een brochure of proefrit. Toegang tot internet met je mobiel is een vereiste en de kooaba Paperboy applicatie werkt probleemloos op de Apple iPhone en alle android-smartphones. De interactie, de extra informatie, het beeldmateriaal of simpelweg de pagina of advertentie is ook direct te delen met vrienden via de bekende sociale netwerken.  Per 1 oktober 2010 start Sp!ts met dit concept genaamd Sp!ts Mobile powered bij kooaba Paperboy en voorafgaand wordt de consument via de krant op de hoogte gebracht over de mogelijkheden van deze service. De Sp!tsredactie gaat de consument voorzien van relevante content als aanvulling op de artikelen in de krant. Uiteraard biedt deze nieuwe service ook vele mogelijkheden voor de adverteerder. De advertentie in de krant kan direct worden gekoppeld aan een mobiele site. Hierdoor zijn Sp!tslezers direct interactief met het merk, de aanbieding en/of productinformatie bezig. Bart Mouter, manager marketing & channel development: “Sp!ts brengt hiermee het gebruiksmoment van het lezen van de krant en toegang tot internet dicht bij elkaar. Dit biedt voor adverteerders de mogelijkheid om printcampagnes te verrijken met tv-commercials, filmpjes, productpresentaties, digitale brochures etc. De prijsstelling is zeer gunstig met als doel samen met onze adverteerders en een actieve rol voor onze redactie, deze nieuwe service te introduceren bij onze 1,7 miljoen dagelijkse lezers. De verwachting is dat over 5 jaar 75% van alle mobiele gebruikers een smartphone heeft met toegang tot internet. Deze samenwerking past dan ook in onze strategie om via nieuwe mediakanalen een verdere versterking van onze bereikspositie gedurende de dag te realiseren.” Jan van Seijen, manager kooaba Nederland: “Onze keuze voor Sp!ts was logisch. Sp!ts heeft massabereik met veel actieve (mobiel) internetgebruikers, een meedenkende redactie en zij is al actief met nieuws & entertainment op mobiel internet. Sp!ts richt zich op consumenten die onderweg vermaakt willen worden en daar past kooaba Paperboy heel goed bij.”