Amsterdam,
01
november
2011
|
13:51
Europe/Amsterdam

Sp!ts start met autonieuws van Autovisie

Vanaf morgen verschijnt wekelijks op woensdag de pagina Petrolheads in Sp!ts. De pagina komt voort uit een samenwerking tussen Sp!ts en Autovisie.

Hoofdredacteur Willem Schouten van Sp!ts is zeer content met de nieuwe partner. “Autovisie is het leidende merk als je gepassioneerd autoliefhebber bent. We hebben bovendien goede afspraken gemaakt over wat voor soort aandacht we prefereren. Nokkenassen en cilinderinhoud vinden we minder belangrijk dan het avontuur en de beleving van de echte autogek. Vooral van de wekelijkse column van ‘petrolhead’ Peter Hilhorst verwacht ik dan ook veel.”

Ook Babette Wieringa, hoofdredacteur van Autovisie, is tevreden met de uitbreiding van de content van Autovisie naar Sp!ts, naast het magazine, de pagina’s in De Telegraaf, de site en de iPad-applicatie. “Het merk Autovisie heeft al een bereik van ruim 2,5 miljoen lezers* en wordt daarnaast vanaf morgen wekelijks onder de aandacht gebracht bij meer dan 1,6 miljoen lezers. Dit betekent een versterking van ons merk binnen een voor ons ten dele nieuwe doelgroep.”

Sp!tslezers bovengemiddeld geïnteresseerd in auto’s

Door autonieuws te brengen wordt tegemoet gekomen aan de interesse van Sp!tslezers. Deze hebben namelijk meer interesse in auto’s dan de gemiddelde Nederlander en ook meer dan lezers van bijvoorbeeld Metro, AD dagbladen en De Volkskrant. Meer dan de helft van de lezers van Sp!ts heeft interesse in auto’s en 44% heeft aandacht voor reclame van auto’s. 70% van de Sp!tslezers (meer dan 1,1 miljoen consumenten) heeft een autorijbewijs en 85% heeft één of meerdere auto’s in het bezit. Van alle dagbladen hebben Spitslezers zelfs relatief de hoogste intentie een auto aan te schaffen.

David van Kesteren, salesmanager van Sp!ts legt uit: “Daarom is het een logische keuze geweest het Autovisie platform uit te breiden naar Sp!ts. Vele adverteerders uit de automotive branche hebben de communicatiekracht van Sp!ts al ondervonden. Met het nieuwe Umfeld verwacht ik dat er nog meer zullen volgen.”

*Bereik op basis van 1 inschakeling alle printtitels, één maand autovisie.nl. Bron: STIR september, NOM print/doelgroepmonitor 2010.