Amsterdam,
21
maart
2012
|
10:20
Europe/Amsterdam

Stijging Autovisie en VROUW in bereik

Autovisie en VROUW trekken steeds meer lezers aan. Autovisie stijgt met maar liefst 21% in bereik: +61.000 lezers per nummer. VROUW zag haar lezers in 5 jaar tijd verdubbelen naar meer dan 1,5 miljoen lezers per week. Dit blijkt uit de nieuwe NOM bereikcijfers die vandaag gepubliceerd zijn.

Autovisie: +21% meer lezers
Autovisie ziet het bereik stijgen van 288.000 naar 349.000 lezers. Autovisie steeg het afgelopen jaar al sterk in oplage door een succesvolle wervingscampagne op oud-Autokampioen abonnees en een uitbreiding van de leesportefeuille. Dit vertaalt zich nu ook door 21% meer lezers per nummer.

Josja Zijlstra, uitgever Autovisie: “Elke keer weer blijkt hoe Autovisie haar lezers aan zich weet te binden. Tot de  bestaande, zeer trouwe, groep abonnees is afgelopen jaar weer een fors aantal nieuwe toegetreden. Ook deze groep is na hun introductie abonnement in groten getale geconverteerd waardoor we een prachtige stijging in bereik laten zien in 2011”.

VROUW het snelst groeiende vrouwenweekblad van Nederland
VROUW blijft stijgen in bereik. Het gemiddelde bereik van VROUW is nu gestegen van 1.429.000 naar  1.517.000 lezers (10,9% van alle Nederlanders van 13+ jaar).

VROUW verschijnt wekelijks bij De Telegraaf en bestaat deze maand 5 jaar. Ten opzichte van het eerste nummer verdubbelde het aantal lezers van VROUW naar meer dan 1,5 miljoen lezers per week. Daarmee is VROUW het snelst groeiende vrouwenweekblad van Nederland.

Het succes van VROUW zet zich ook in 2012 door. Naast dat VROUW wekelijks bij De Telegraaf verschijnt, ligt nu het 2e nummer van VROUW glossy in de winkel. De Winter VROUW 2011 was binnen enkele dagen al uitverkocht. Dit jaar verschijnen er maar liefst 4 VROUW glossy’s in de losse verkoop.

Bron: NOM Print Monitor 2011-I/2011-II