Amsterdam,
24
juni
2009
|
13:19
Europe/Amsterdam

Studenten willen eerlijke informatie

Studenten hebben meer dan ooit behoefteaan informatie over werkgevers, studie en carrière. Dat blijkt uit een lezersonderzoek dat Nobiles Magazine vorige maand gedaan heeft naar aanleiding van de restyle die het blad een half jaar geleden onderging.

Uit het lezersonderzoek, waaraan bijna 1200 studenten deelnamen, blijkt dat studenten Nobiles Magazine vooral meenemen voor algemene informatie over studie en carrière (65,9%), nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt (50,8%) en om inspiratie op te doen voor de keuze in studie en/of carrière (38,6%). Studenten vinden Nobiles Magazine authentiek (57%), geloofwaardig, niet gesponsord (70%) en persoonlijk. Daarnaast geeft 68,5% aan dat zij door Nobiles Magazine geïnspireerd raken om over de eigen toekomst na te denken. Vooral persoonlijke verhalen en (praktijk) ervaringen van mensen bieden inspiratie voor studenten. Persoonlijke verhalen in combinatie met praktische tips worden erg gewaardeerd door studenten.
40,5% van de respondenten leest Nobiles Magazine driekwart of helemaal (75,1% meer dan de helft). 31,5% leest langer dan een half uur in het magazine (71,2% meer dan een kwartier). Opvallende zaken uit het magazine worden door meer dan de helft van de respondenten met anderen besproken. Bijna 56% van de studenten geeft aan dat zij altijd op zoek zijn naar interessante advertenties in het magazine. Slechts 7% bekijkt de advertenties nooit. Slechts 9,7% geeft aan dat als zij een interessante advertentie zouden zien in het magazine er niks mee doen. Ruim 75% geeft aan dat zij op internet op zoek zouden gaan naar meer informatie over het bedrijf. 29% van de respondenten geeft aan dat zij een advertentie zouden uitscheuren om er daarna actie te ondernemen.
De nieuwe layout van Nobiles Magazine wordt door de lezers beoordeeld met een 7,4. Ze vinden de layout hip, speels, jong eigentijds en vrolijk. Ook de inhoud van de artikelen spreekt de lezers aan. De redactie wordt door de lezers beoordeeld met een 7,2.