Amsterdam,
13
februari
2008
|
14:29
Europe/Amsterdam

Telegraaf bereikt meeste decision makers

Uit het Decision Makers Survey, dat eind januari is gepresenteerd, blijkt dat De Telegraaf verreweg de meeste decision makers bereikt van alle printmedia. De Telegraaf bereikt gemiddeld per dag 27% van alle beslissers in Nederland (193.000 decision makers) en laat de andere titels daarmee ver achter zich.
Ook op internet bereikt

Telegraaf.nl de meeste zakelijke beslissers (iedere week 16%) en ook hier is de afstand tot de nummer twee groot. Hieruit volgt dat het gecombineerde bereik van Telegraaf krant en internet ook het hoogste is. Voor zakelijke adverteerders dé combinatie waarmee een groot deel van de doelgroep in één klap bereikt wordt (36%). Het Decision Makers Survey 2008 is het bereiksonderzoek in Nederland onder mensen die verantwoordelijk zijn voor zakelijke beslissingen in het bedrijfleven en semi-overheid. Dit is een zeer gewilde doelgroep bij adverteerders. Het Decision Makers Survey is een onafhankelijk onderzoek, wat al 25 jaar wordt uitgevoerd, en is hiermee de standaard in de zakelijke markt. Het onderzoek zelf is ten opzichte van vorige edities vernieuwd en verbeterd. De populatie is scherper gedefinieerd en geeft een exacte afspiegeling van het Nederlandse bedrijfsleven en semi-overheid. Naast printmedia is ook gekeken naar het bezoek van specifieke internetsites waardoor gecombineerd bereik print en internet en multimediaal plannen mogelijk is.