Amsterdam,
12
juli
2006
|
18:01
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Groep benoemt Chief Synergy Officer.

Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) heeft de heer Rob Eijkelenkamp benoemd tot Chief Synergy Officer. De heer Eijkelenkamp wordt verantwoordelijk voor het maximaliseren van synergie-effecten tussen de Nederlandse uitgevers binnen TMG. Het betreft een ad interimfunctie, die direct valt onder de Raad van Bestuur van TMG.

Rob Eijkelenkamp is zes jaar werkzaam binnen TMG waarvan de laatste vier jaar als directeur van BasisMedia (uitgever van Sp!ts). De procedure voor zijn opvolging bij BasisMedia wordt volgende week afgerond.

Ad Swartjes, CEO van TMG: “Veranderende marktomstandigheden bieden kansen voor het vergroten van ons aandeel in mediaconsumptie door introductie van nieuwe en andere product-/marktcombinaties. Dit laatste én het steeds breder wordende productportfolio van TMG vragen nadrukkelijk om een extra slag in de maximalisering van (interne) synergie-effecten. Daarmee bedoel ik niet alleen synergie-effecten van gedrukte media onderling en van gedrukte media met online media, maar ook de effecten aan zowel de kostenkant als de opbrengstenkant. Uiteindelijke doelstelling is natuurlijk een verbetering van ons rendement. Met de invulling van deze nieuwe functie verwachten we maximaal te voldoen aan die doelstelling.”