Amsterdam,
04
november
2005
|
18:46
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Groep breidt belang in Expomedia uit

Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) breidt haar belang uit in de Engelse beurzen- en evenementenorganisatie Expomedia Group Plc met de verwerving van een 9% aandeel (4,543,035 aandelen). De aankoopprijs bedraagt £ 1,40 per aandeel. In een eerder stadium heeft TMG reeds een belang verworven in Expomedia via een 10% bijplaatsing van het aandelenkapitaal. Daarmee is in totaal een 18% aandeel bereikt.

Met de verwerving van het aandelenpakket wil TMG haar internationale ambities verder verwezenlijken en meegroeien met het mediumtype beurzen en evenementen.

Expomedia ontwikkelt en exploiteert een internationale keten van tentoonstellings-, evenementen- en conferentiecentra. In deze centra organiseert Expomedia eigen evenementen, maar stelt de locaties ook ter beschikking aan derden. De locaties bevinden zich ondermeer in Amsterdam, Keulen, Moskou, Belgrado, Warschau, Katowice, Boedapest en New Delhi.

Expomedia en TMG organiseren gezamenlijk in Nederland binnen de joint venture TE2 consumentenbeurzen en vakbeurzen, passend bij titels van Telegraaf Media Groep.