Amsterdam,
31
mei
2011
|
17:23
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Nederland breidt lokaal internetplatform dichtbij fors uit

Op 1 juni krijgt het lokale nieuws- en informatieplatform genaamd dichtbij, landelijke dekking. Dichtbij helpt particulieren en lokale ondernemers om hun lokale doelen te bereiken. Dichtbij faciliteert gesprekken met lokale relevantie.

Op de site vinden bezoekers lokaal en regionaal nieuws en kunnen zij in gesprek gaan met mensen en instellingen uit hun omgeving.
Na een testfase in Eindhoven, Zwolle, Heino en Woerden is de afgelopen maanden in nauwe samenwerking met WebRegio Media een platform ontwikkeld dat in grote delen van Nederland lokaal nieuws en informatie biedt. Na de uitrol van 83 platforms in de Randstad op 1 juni  zal dichtbij  in de zomer  vier sites in Brabant openen. Hierna rolt dichtbij gefaseerd uit in acht (middel)grote steden in de rest van Nederland. In de overige gebieden  in Nederland zal vanaf 1 juni een basisversie van dichtbij beschikbaar zijn, waar in een later stadium extra functionaliteiten aan worden toegevoegd. 
Het dichtbij concept maakt gebruik van content van gebruikers en dient als online community voor particulieren, ondernemers  en lokale instellingen. Het reeds 10 jaar succesvolle regionale internetplatform WebRegio.nl zal op 1 juni definitief overgaan naar dichtbij.nl. Ook Holland Combinatie, uitgever van ruim 100 huis-aan-huis krantentitels, adopteert het dichtbij concept en vervangt het internetplatform Echo.nl voor dichtbij. 
Door deze samenwerking van de lokale partijen van Telegraaf Media Nederland zal dichtbij.nl direct een bereik van ruim 3 miljoen bezoeken per maand hebben, evenals belangrijke lokale redactionele kennis en een ervaren en enthousiast team van medewerkers.