Amsterdam,
21
januari
2009
|
10:41
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Nederland introduceert Premium Display Advertising

Vanaf januari 2009 is het mogelijk voor online adverteerders om exclusief te adverteren. Het nieuwe advertentieproduct, genaamd Premium Display Advertising, maakt het voor adverteerders mogelijk om webpagina’s commercieel volledig te claimen.

Display advertenties van andere adverteerders worden hierbij letterlijk geweerd.
Ruud Mooij, directeur Online Marketing & Sales motiveert: ‘Wij merken dat adverteerders met een merkbekendheid- en bereiksdoelstelling steeds vaker op zoek zijn naar nieuwe manieren van online adverteren ter versterking van de impact op de doelgroep. Hier proberen we uiteraard zo goed mogelijk op in te spelen. We hebben er in voorgaande jaren al bewust voor gekozen om impact-versterkende formaten als een ScreenAd, een Half-page Ad, een Hockeystick en een complete page take over aan te bieden. Nu zijn wij zo ver dat wij een product aanbieden waarbij het merk en de boodschap van maar één adverteerder getoond wordt. Door het uitsluiten van andere adverteerders creëren wij exclusiviteit. De boodschap heeft een optimale impact, doordat de bezoeker niet door andere advertenties wordt afgeleid. De advertentie wordt zo maximaal opgemerkt door de bezoeker, wat leidt tot betere campagneresultaten.’
Premium Display Advertising wordt tegen gelijke tarieven aangeboden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een Medium Rectangle tegen hetzelfde tarief als in 2008 af te nemen, met het grote verschil dat er geen andere adverteerders worden getoond middels Display Advertising. Adverteerders die exclusiviteit minder belangrijk vinden genieten van een prijsvoordeel binnen het huidige productportfolio. In vergelijking met 2008 zijn daarom op veel posities de tarieven van 25% tot 50% verlaagd.
Lara Ankersmit, uitgever Telegraaf.nl: ‘Dit nieuwe advertentieproduct biedt niet alleen voordeel voor onze adverteerders. Ik ben er juist heel blij mee dat onze sites hierdoor rustiger ogen voor de bezoekers. Door exclusiviteit voorkom je dat advertenties als hinderlijk kunnen worden ervaren.’