Amsterdam,
03
april
2008
|
17:13
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Nederland introduceert Profile Targeting

Telegraaf Media Nederland is de eerste die e-mailmarketing door middel van profilering effectiever en selectiever maakt. In april gebeurt dit door de introductie van een nieuw product – Telegraaf Profile Targeting.
Het Profile Targeting systeem bouwt een profiel op door het koppelen van informatie (zoals eigenschappen, gedrag en interesses) uit nieuwsbrieven, websites en offline middelen. Het e-mailadres vormt de basis waaraan alle informatie van een persoon wordt ‘gehangen’. Als de informatie van het e-mailadres correspondeert met de advertentie, dan krijgt de persoon een advertentie in de nieuwsbrieven te zien. Dankzij het grote bereik van de uitgever is het mogelijk de hele customer life cycle in kaart te brengen. Eigenschappen, gedrag en interesses worden in groepsniveau in kaart gebracht. Uit respect voor privacy is dit op persoonlijk (individueel) niveau niet toegestaan. Edouard Leeuwenburg, Product Manager bij Telegraaf Media Nederland motiveert: "Wij versturen als grootste e-mail uitgever momenteel 21 nieuwsbrieven naar 4,5 miljoen adressen. Personen abonneren zich op een nieuwsbrief als ze veel interesse hebben in de inhoud. Door Telegraaf Profile Targeting zijn wij nu in staat deze interesses te vertalen door het tonen van advertenties voor de juiste doelgroep. Als er geen relevante advertenties beschikbaar zijn, wordt er geen advertentie getoond in de nieuwsbrief. Dit verlaagt de irritatiefactor en verhoogt de relevantiefactor aanzienlijk!"