Amsterdam,
12
oktober
2010
|
11:39
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Nederland lanceert 360inc.nl, reviewsite over werkgevers

Telegraaf Media Nederland lanceert vandaag een nieuw online platform waarop formele en informele informatie over werkgevers samenkomt; 360inc.nl. De site heeft als doel het beeld van werkgevers online te verscherpen.

Naast overzichtelijke bedrijfsinformatie vind je er twitterfeeds, maar ook meningen over arbeidsvoorwaarden, bedrijfscultuur, de lunch en dresscode.
Via social media geven mensen hun mening over producten, gebeurtenissen, maar steeds vaker ook over werk en werkgevers. Meningen die steeds belangrijker worden en waar je als organisatie lastig grip op krijgt.
360inc.nl bundelt informatie over werkgevers; standaard bedrijfsinformatie, aangevuld met inhoudelijke reviews van (oud-)werknemers, sollicitanten en twitterfeeds. Niet alleen bedrijfsinformatie vanuit de organisatie zelf, maar ook, en juist, inside information van (oud-) werknemers, klanten of sollicitanten. Dit schept voor werkzoekenden een helder en completer beeld van werkgevers. Eerlijke, relevante reviews van mensen die ervaring binnen een organisatie hebben. Bovendien zorgt 360inc ervoor dat organisaties hier eenvoudig op kunnen reageren. Ze kunnen monitoren wat er over ze gezegd wordt en contact leggen met de doelgroep. Daarnaast krijgen ze als organisatie een eigentijds en informeel visitekaartje met grote geloofwaardigheid.
"Werkzoekenden hebben behoefte aan inside information voor ze gaan solliciteren, zodat ze zich breder kunnen oriënteren en erachter komen of een werkgever echt bij ze past", vertelt initiatiefneemster van 360inc.nl Hilde Tholen, "Word of mouth is dan ook helemaal terug als het aankomt op een keuze voor een werkgever. Werkgevers aan de andere kant worstelen met het gebruik van social media. Er bestond nog geen platform waarop werkgevers van alle kanten bekeken worden. Telegraaf Media Nederland heeft ons de kans geboden dit platform te bouwen, en vandaag lanceren we het."
Op het moment van de lancering zijn er op 360inc meer dan 450 bedrijfsprofielen en zo’n 1.200 reviews verzameld. De verwachting is dat dit aantal door de intensieve campagne rondom de lancering snel zal stijgen. Hilde Tholen: "De meeste bedrijven zijn blij met dit initiatief. Ze krijgen als organisatie een eigentijds en informeel visitekaartje met grote geloofwaardigheid, je kunt eenvoudig reageren op reviews en zo dus monitoren wat er over je gezegd wordt, interactie hebben met de doelgroep. Ons doel is om mensen elkaar te laten helpen en de wereld van onduidelijke vacatureteksten te verhelderen. Op 360inc lees je hoe het echt is om ergens te werken en dat is waar het om gaat."
360inc.nl is onderdeel van het arbeidsmarktcluster van de Telegraaf Media Nederland en wordt onder die paraplu gelanceerd met een landelijke campagne in november 2010.