Amsterdam,
09
oktober
2007
|
20:18
Europe/Amsterdam

Telegraaf Media Nederland verwerft meerderheidsaandeel in TV-producent

Telegraaf Media Nederland heeft een intentieovereenkomst getekend ter verkrijging van een meerderheidsbelang in Pilarczyk Mediagroep B.V. (PMG) en Carmichael & Pilarczyk B.V. (C&P), resp. producent van televisieprogramma’s als RTL Autowereld, Gek op Wielen en RTL Transportwereld én producent van films, dealerpresentaties, commercials en websites voor klanten uit de auto-industrie.

Telegraaf Media Nederland wil via het verwerven van een 75%-belang de huidige positie van haar mediaproducten in de automarkt verder uitbreiden en versterken. Het belang biedt ook kansen voor een verdergaande crossmediale aanpak zoals tussen Autovisie en PMG, waartussen de inhoudelijke samenwerking verder zal worden uitgebreid, zowel redactioneel als commercieel. PMG en C&P zullen onderdeel worden van de business unit ‘Beeld en Geluid’ van Telegraaf Media Nederland, waartoe ook narrow castingbedrijf Media Librium en het Telegraaf Productiehuis behoren.

PMG en C&P zijn respectievelijk opgericht in 2002 en 2004 en beschikken over eigen montagefaciliteiten. Door zich aan te sluiten bij een grote speler in de Nederlandse mediamarkt verwachten de huidige aandeelhouders van de tv-producent verdere groei en een versterking van de marktpositie te realiseren. In totaal is 13 FTE werkzaam bij de producent.

Een en ander is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad en van goedkeuring van de Raad van Commissarissen. Het belang zal met terugwerkende kracht per 1 januari 2007 worden verkregen.