Amsterdam,
25
juni
2009
|
11:05
Europe/Amsterdam

Telegraaf.nl en Hyves lanceren online poulegame

Telegraaf.nl en Hyves lanceren vandaag de Tourpoule 2009. Na het succes van vorig jaar, de grootste tourpoule met ruim 80 duizend deelnemers, is het concept dit jaar verbeterd. De aanmeldprocedure is vereenvoudigd en er is meer gedaan met de mogelijkheden van een sociaal netwerk als Hyves.
Michel Op ’t Landt, Business Developer bij Hyves: “Om het voor Hyvers nog makkelijker te maken kun je je op de site van Telesport registreren met je Hyves profiel. Je hoeft dus niet een nieuw profiel aan te maken en weer een extra wachtwoord te onthouden. Daarnaast speel je door gebruik te maken van je Hyves profiel automatisch tegen Hyves vrienden die ook meedoen met de tourpoule.

Dit jaar kiest iedereen een team van 20 wielrenners waarvan er 9 per etappe mee mogen doen. Het spelconcept is erop gericht nieuws over de Tour de France, spelelementen als competitie en sociale interactie te integreren. Op de spelsites tourpoule.telesport.nl en hyves.nl/tourpoule verzorgt de Telesportredactie tips en achtergronden zodat de spelers de juiste ploeg kunnen samenstellen. Via de Tourpoule Hyves kunnen de deelnemers met elkaar de beste strategieën bespreken. Hyvers die daarnaast een gadget op hun profielpagina plaatsen kunnen hun scores direct vergelijken met die van hun vrienden.

Thijs van Pinxteren, channel manager Sport bij Telegraaf.nl: “Hyves biedt bij de Tourpoule het virale en sociale effect. Telesport.nl neemt de journalistieke en informatieve componenten voor haar rekening. Samen bereiken wij een enorm breed publiek. In het vernieuwde concept staat de Tourbeleving voorop. Wij hopen dat wij hiermee iets neerzetten waar alle deelnemers net zoveel plezier aan beleven als vorig jaar.`

Hyves en Telegraaf.nl werkten al eerder succesvol samen. De EK poule en de Tourpoule van 2008 resulteerde in ruim 250.000 inschrijvingen. Het voetbalmanagement spel Topcoach trok in z´n debuutjaar al ruim 66.000 deelnemers.