Amsterdam,
06
maart
2013
|
08:38
Europe/Amsterdam

TMG en Absolutely Independent gaan samenwerking aan

TMG’s productiehuis Video Media en Absolutely Independent, distributeur van tv formats, gaan een unieke samenwerking aan. De samenwerking omvat content uitwisseling en cocreatie en -productie voor de Nederlandse televisie en online markt.

Door de nieuwe samenwerking wordt de brede en gevarieerde catalogus aan tv formats van Absolutely Independent beschikbaar gesteld aan Video Media. Daarnaast werkt Video Media samen met  Absolutely Independent aan de grote stroom binnenkomende creatieve ideeën en formats om deze in gezamenlijkheid door te ontwikkelen en te co-produceren voor de Nederlandse Markt.

Video Media is onderdeel van TMG en produceert jaarlijks meer dan 600 uur televisie en video op het gebied van ‘nieuws en actualiteiten’ en ‘branded content’. Door de sterke positie van TMG op het gebied van print, online en radio wordt er altijd naar een multimediale oplossing gezocht. Absolutely Independent beheert en distribueert een brede catalogus aan tv formats, zoals Spoorloos, Het Familie Diner, Memories, The Phone en de internationale hit gameshow ‘The Exit List’.

“Naast de sterke positie in ‘nieuws en actualiteiten’ en ‘branded content’ kijken we er naar uit om onze positie in ‘infotainment en entertainment’ te ontwikkelen middels de toegang tot Absolutely Independent’s aanzienlijke catalogus van formats en ideeën. Wij zijn ervan overtuigd dat onze competenties elkaar aanvullen en dat onze samenwerking zal leiden tot succes.” Aldus Frank de Horde, Managing Director Video Media.

De samenwerking met een van de grootste mediagroepen in Nederland zal ons van een nog grotere en bredere uitlaatklep voorzien voor al onze creatieve content. Daarnaast zullen we onze gezamenlijke projecten coproduceren wat geheel in lijn is met onze nieuwe groei strategy.” Aldus Patty Geneste, CEO Absolutely Independent.