Amsterdam,
16
juli
2007
|
17:19
Europe/Amsterdam

TMG heeft belang in Media Librium verhoogd

TMG (Telegraaf Media Groep) heeft het bestaande belang in Media Librium, de Nederlandse marktleider op het gebied van narrowcasting, uitgebreid van 40% naar 84% door overname van de belangen van niet-strategische partijen.

De overige aandelen zijn in handen van de directie van Media Librium (Tijmen Bos en Dennis Kuperus). Deze transactie past binnen TMG’s digitale strategie en de onlangs bekend gemaakte ambitieuze doelstellingen.

In 2005 heeft TMG een belang genomen in Media Librium, één van de eerste bedrijven die zich heeft gespecialiseerd in het ontwikkelen van digitale tv-netwerken in openbare gelegenheden. Een markt die nog in de kinderschoenen staat maar zich kenmerkt door snelle groei. Media Librium startte als ontwikkelaar en exploitant van content op de digitale schermen bij McDonald’s-vestigingen in Nederland. In de afgelopen twee jaar is de distributie sterk verbreed en zijn toegevoegd tankstations, openbaar vervoerbedrijven, metrostations, kapsalons en mediabureaus. Op dit moment lopen er tevens proefprojecten bij luchtvaartmaatschappijen, hogescholen en universiteiten, horecagelegenheden en voetbalstadions. Op het gebied van content wordt veelal samengewerkt met andere onderdelen van TMG. Het product LibriumTV wordt inmiddels dagelijks uitgezonden op duizenden tv-schermen en realiseert daarmee maandelijks een miljoenenbereik onder Nederlandse consumenten.

De komende periode zal bij Media Librium in het teken staan van behoud en verdere uitbouw van het marktleiderschap en groei in omzet en resultaat.

Media Librium is gevestigd in Amsterdam en telt 35 medewerkers.