Amsterdam,
10
januari
2013
|
10:26
Europe/Amsterdam

TMG lanceert dichtbijdeals: kortingsbonnen op de smartphone

Vanaf vandaag is korting altijd binnen handbereik, namelijk in de app van dichtbijdeals. Daarmee kan op ieder gewenst moment door middel van GPS-locatie gebruik gemaakt worden van de actuele korting. Een product waar zowel consument als adverteerder voordeel van heeft. En dat het product nu al aantrekkelijk blijkt, wordt onderstreept door aansprekende deelnemende adverteerders als AH to go, Sunday's en Halfords.

Het systeem is eenvoudig: de klant laat de aanbieding zien aan de winkelier, swiped over het scherm bij de kassa en de bon is geactiveerd. De consument heeft altijd de laatste aanbieding bij de hand en de winkelier ziet hoe effectief een bepaalde aanbieding is. Want met dichtbijdeals kan hij exact en realtime meten hoeveel hij van een bepaald product verkocht heeft. Mocht de verkoop tegenvallen dan is de aanbieding ook vanachter zijn eigen computer online aan te passen.

Dichtbijdeals bestond al langer onder de naam Pocketdeals. Door de naam te wijzigen in dichtbijdeals wordt aansluiting gezocht bij het al bestaande netwerk van lokale nieuwssites en bijbehorende nieuws-app onder de naam dichtbij.nl Juist omdat dichtbijdeals een handig communicatiemiddel is voor de lokale retailer én aansluit op de behoefte van de winkelende consument. Extra bijkomstigheid is dat de retailer hiermee een bredere inzet van lokale communicatiemiddelen tot zijn beschikking krijgt: de huis-aan-huiskrant, lokale nieuwssite dichtbij.nl en nu dus ook de app van dichtbijdeals. Meer informatie over de app is te vinden op www.dichtbijdeals.nl.

Vandaag wordt de app gelanceerd middels diverse radiocommercials op Sky Radio en Radio Veronica, advertenties in o.a. De Telegraaf, Sp!ts, Metro en een groot aantal lokale huis-aan-huiskranten van TMG, via banners in de apps van De Telegraaf, Spits, Metro, GeenStijl, Dumpert, Sky Radio en Radio Veronica.

Dichtbijdeals is te downloaden in de App Store en Google Play Store.