Amsterdam,
18
september
2012
|
09:37
Europe/Amsterdam

TMG volledig eigenaar van Dichtbij.nl

Met de overname van de resterende 30% van de aandelen van Webregio B.V. is TMG 100% eigenaar van Dichtbij.nl.

Onder de naam Dichtbij.nl is ter verdere versterking van de positie van TMG op de lokale internetmarkt vorig jaar gestart met de opbouw van een lokaal online nieuwsplatform. De site biedt op lokaal niveau aan bewoners en ondernemers nieuws en stelt zich daarbij open voor interactie met bezoekers door de mogelijkheid tot reageren op artikelen en doordat zogenoemde ‘meeschrijvers ’ samen met de redactie actief verslag doen van lokaal nieuws.

De uitbreiding van het belang sluit aan bij de strategie van TMG om ook online een zeer prominente rol te vervullen als het gaat om lokaal relevant nieuws. Dichtbij is hard bezig aan de uitrol naar een landelijke dekking.  “Dichtbij past uitstekend binnen onze ambitie en vindt aansluiting bij veel van onze andere merken. De synergie die we kunnen realiseren en waarop we versnelling kunnen gaan geven biedt prachtige kansen. Zo zijn onlangs de eerste huis-aan-huis kranten voor Rotterdam, Utrecht en Zoetermeer  van de pers gerold naar het concept en onder de titel van Dichtbij. We zullen de samenwerking met onze andere titels uitbreiden in de komende periode”, aldus Rob Eijkelenkamp, directeur Telegraaf Media Nederland.

Dichtbij is in zijn oorsprong een samenvoeging van de internetactiviteiten van de huis-aanhuis-bladen van TMG en WebRegio.  TMG had 70% van de aandelen van Webregio in bezit. De overige aandelen waren in handen van Jelle Hoffenaar en Bart Jonk. Beide ex-aandeelhouders blijven tot eind van het jaar een adviserende rol vervullen binnen Dichtbij.nl. De dagelijkse leiding zal vanaf 1 oktober in handen zijn van Silvio de Groot.