Amsterdam,
20
februari
2003
|
00:00
Europe/Amsterdam

TTG start joint venture met Hearst

De Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) start een joint venture met Hearst onder de naam TTG Hearst BV. Eerste doel van deze joint venture is de introductie van CosmoGirl! op de Nederlandse markt. De lancering van CosmoGirl! in Nederland is dit najaar gepland. De TTG ziet de introductie van CosmoGirl! als een belangrijke versterking van haar portfolio in het vrouwenbladensegment. 

In het kader van bovengenoemde samenwerking heeft de TTG ook overeenstemming bereikt met Readershouse/Hearst over de overname van de publicatierechten van Esquire op de Nederlandse markt. Esquire wordt al ruim dertien jaar uitgebracht in Nederland. Voor de TTG is Esquire een versterking van de portfolio in het mannenbladensegment, waar ook Man toebehoort.

Readershouse/Hearst zal zich meer gaan richten op het exploiteren van gesponsorde uitgaven, in welk segment al een belangrijke marktpositie is verkregen. Hearst Magazines International behoudt haar minderheidsbelang in Readershouse/Hearst en Readershouse/Hearst blijft ook de Europese partner op het gebied van het uitgeven van gesponsorde uitgaven.