Amsterdam,
15
februari
2011
|
09:36
Europe/Amsterdam

Update iPad app brengt rich media advertentiemogelijkheden

Vanaf vandaag is een update beschikbaar van De Telegraaf iPad app. De app is uitgebreid met meer content en nieuwscategorieën en biedt nu ook unieke rich media formaten die ook volledig te targetten, meten en analyseren zijn.

De Telegraaf app is voor bezoekers uitgebreid met meer nieuwscategorieën. Naast de bestaande secties (Voorpagina, Telesport, Privé en Financieel) zijn daar nu de nieuwscategorieën OverGeld (personal finance), MijnBedrijf (voor ondernemers), VROUW, Digitaal, Autovisie en Games aan toegevoegd. De artikelen hebben een nieuwe opmaak gekregen en kunnen nu ook doorgestuurd worden. Verder zijn er een aantal technische verbeteringen doorgevoerd op basis van gebruikerservaringen.
Voor adverteerders zijn vernieuwende rich media advertentiemogelijkheden ontwikkeld. De Telegraaf integreert daarvoor als eerste uitgever in Nederland het nieuwe iOS adserving platform van MADS in haar iPad app. Naast de normale basic banners zijn video commercials, expandables en full screen interstitials met of zonder HTML5 interactie mogelijk. De ad sizes zijn vooralsnog de standaard IAB maten 728x90 en 300x250. Daarbij zijn er legio mogelijkheden om campagnes te targetten, meten en analyseren.
Patrick Loppé, Channel Manager Mobiel bij Telegraaf Media Nederland " De iPad biedt adverteerders unieke kansen door de wijze van interactie, de gebruiksmomenten en het gebruik van beeld en geluid. Vast staat dat de iPad en andere tablets een belangrijk onderdeel worden in de mediaconsumptie van consumenten. Met de nieuwe advertentiemogelijkheden stellen wij onze adverteerders in staat om alles uit de iPad te halen."
Ashu Mathura, Directeur MADS "Wij zijn bijzonder blij dat De Telegraaf heeft gekozen voor de unieke mobiele advertentietechnologie van MADS. We zien bij al onze klanten in meer dan 35 landen een duidelijke trend waar premium adverteerders zich anders willen profileren en er een verschuiving plaatsvindt van CTR naar Engagemement. Hierin spelen Smart Devices met relevante premium content, anytime, anyplace, anywhere een steeds belangrijkere rol ten opzichte van traditionele kanalen."
Bij de ontwikkeling van campagnes kunnen adverteerders rekenen op begeleiding door een team van Telegraaf Media Nederland en MADS. Patrick Loppé: "Adverteren op de iPad is nog helemaal nieuw. Adverteerders en hun creatieve bureaus hebben nog een hoop praktische vragen. Wij stellen onze kennis en ervaringen graag ter beschikking."
De iPad applicatie van De Telegraaf is sinds augustus 2010 gratis te downloaden. De app telt inmiddels meer dan 110.000 downloads en is door Apple als beste iPad app gekozen in de categorie News & Magazines NL in het overzicht Rewind 2010.
Gerelateerd nieuws: Telegraaf.nl/digitaal