Amsterdam,
07
december
2010
|
13:48
Europe/Amsterdam

Van Campenhout per februari 2011 CEO van TMG

Tijdens de vandaag gehouden buitengewone vergadering van houders van (certificaten van) aandelen TMG hebben aandeelhouders ingestemd met voorgestelde wijzigingen in de statuten van de vennootschap en met aanpassingen in het bezoldigingsbeleid van nieuw te benoemen leden van de Raad van Bestuur. Het beleid is hiermee meer in lijn gebracht met de code Corporate Governance.

Met de beleidsaanpassing is het voorbehoud vervallen voor de benoeming van mr. H.M.P. van Campenhout tot Chief Executive Officer (CEO) van TMG. De heer van Campenhout treedt half februari 2011 in dienst en is de opvolger van drs. A.J. Swartjes.

Van Campenhout is vanaf 2001 tot begin dit jaar werkzaam geweest bij Reed Elsevier, laatstelijk in de functie van CEO van de Science & Technology divisie. Hij heeft in die periode de nodige ervaring opgedaan met de media-industrie en heeft succesvolle transformaties van print naar digitaal begeleid. Daarna is hij korte tijd CEO geweest van USG People. In de periode van 1984 tot 2001 is Van Campenhout in verschillende internationale leidinggevende functies werkzaam geweest bij Shell. Deze functies waren grotendeels gericht op de exploitatie van consumentenmarkten.

Van Campenhout: “TMG is een prachtig bedrijf en is met grote en sterke merken vertegenwoordigd in meerdere segmenten van een aan sterke verandering onderhevige mediamarkt. TMG is uitstekend gepositioneerd voor verdere uitbouw van het marktleiderschap en ik kijk ernaar uit om mijn bijdrage daaraan te leveren.”