Amsterdam,
10
oktober
2014
|
09:49
Europe/Amsterdam

Vernieuwde Telegraaf en Metro top 2 Nederlandse kranten

Vanaf vandaag hebben de lezers van zowel De Telegraaf als Metro een vernieuwde krant in handen. De Telegraaf verschijnt geheel op tabloidformaat en Metro is nog completer en dikker geworden. Metro vergroot haar bereik vanaf 13 oktober met de verspreidingsgebieden van Sp!ts. De vernieuwingen zorgen ervoor dat TMG hiermee de twee grootste Nederlandse kranten in huis heeft.

De Telegraaf: vertrouwde inhoud in nieuwe presentatievormen
De overgang naar tabloid gaat gepaard met aantal vernieuwingen, er is onder andere meer ruimte voor opinie, duiding en al het actuele nieuws wordt voortaan gebundeld in het eerste katern. Sport en entertainment vindt de lezer terug in het tweede gedeelte. De nieuwe, overzichtelijke vormgeving (met dezelfde lettergrootte!) maakt de krant bovendien nog beter leesbaar. Één ding is zeker: De Telegraaf blijft De Telegraaf.

Als nieuwsmerk wil De Telegraaf de consument op elk moment optimaal bedienen, via het platform dat hij of zij prefereert. Het dagblad is bij uitstek de plek voor achtergronden en duiding die horen bij actuele onderwerpen. Toegang tot het nieuws online via verschillende devices zorgt voor nog meer actualiteit op ieder moment van de dag. Dit kan via verschillende apps, de websites en de digitale goedgelezen edities van de papieren krant.Nieuwe

Metro bereikt meer mensen
Metro is nu een nog sterker Nederlands nieuwsmerk. De krant is samengegaan met TMG’s andere gratis dagblad Sp!ts. Met deze vernieuwing wordt Metro wordt een nog completer nieuwsmerk dat straks op elk platform en/of device te bereiken is. Metro breidt haar bereik uit door het verspreidingsgebied te vergroten en de oplage te verhogen. Bovendien wordt Metro uitgebreid met de meest gewaardeerde onderdelen uit Sp!ts. Zo ontstaat een dikkere en nog completere krant die een nog grotere doelgroep bereikt.

Metro claimt als enige nieuwsmerk al jaren het openbaar vervoer in Nederland. Niet alleen bereikt Metro alle reizigers die dagelijks met het OV reizen, maar richt zich ook op alle mogelijkheden die daar liggen voor adverteerders (sampling, pop-up stores, acties i.c.m. retailers op de stations).

Kans voor adverteerders
De vernieuwing van beide kranten biedt kansen voor adverteerders: zij kunnen vanaf vandaag zeer eenvoudig één campagne plaatsen in de twee grootste kranten van Nederland.

Het unieke lezerspubliek van De Telegraaf is 24/7 te bereiken. Het dagblad gecombineerd met het dagblad Metro bereikt men dagelijks 3,3* miljoen (NOM 2013-, 2014-) lezers. Telegraaf.nl en metronieuws.nl bereiken ruim 4.7 miljoen unieke bezoekers per maand via alle devices (13+ DDMM, mei 2014). De twee merken zijn uniek en vullen elkaar aan op umfeld en bereik. Dat is een unieke propositie. Het gezamenlijk bereik groeit op beide platforms en devices. TMG bereikt totaal online maandelijks zo’n 7 miljoen* (49,1%, 13+ DDMM, mei 2014).