Amsterdam,
04
oktober
2011
|
11:38
Europe/Amsterdam

VROUW het snelst groeiende vrouwenweekblad van Nederland

VROUW Magazine blijft stijgen in bereik. In 4 jaar tijd stijgt het bereik van VROUW van 756.000 naar 1.429.000 lezers. Een stijging van 89%. Daarmee is VROUW het snelst groeiende vrouwenweekblad van Nederland.

Het bereik van VROUW Magazine blijft stijgen
Het gemiddelde bereik van VROUW is over de periode 2010-II/2011-I t.o.v. 2010-I/2010-II gestegen van 1.380.000 naar 1.429.000 lezers (10,3% van alle Nederlanders van 13+ jaar). Dit blijkt uit de nieuwe NOM bereikcijfers die vandaag gepubliceerd zijn.
Hoofdredactrices VROUW Magazine Marieke ’t Hart en Babette Wieringa: “Wij zijn heel blij en trots dat het bereik van VROUW nog steeds stijgt. Waarschijnlijk komt het doordat wij heel goed luisteren naar onze lezeressen en (daardoor) dicht bij de gemiddelde Nederlandse vrouw staan. Wij weten heel goed wat vrouwen willen!”
VROUW Magazine is een blad voor de nieuwsgierige vrouw. VROUW is spraakmakend en gaat over het echte leven met herkenbare verhalen van bekende en onbekende vrouwen. Daarnaast vindt de lezeres in elk nummer columns van o.a. Daphne Deckers, shopping tips en nieuwtjes.
Vrouw verschijnt wekelijks bij De Telegraaf. Op vrijdag valt het magazine bij de abonnees op de deurmat en op zaterdag verschijnt VROUW bij De Telegraaf in de losse verkoop.
VROUW stijgt ook multimediaal
VROUW is multimediaal: naast het magazine VROUW en twee pagina’s VROUW in De Telegraaf is  VROUW ook online te vinden. Ook Vrouw.nl is het afgelopen jaar sterk gestegen: de unieke bezoekers op Vrouw.nl gingen het afgelopen jaar van 684.000 naar 945.000 bezoekers. Een stijging van 38%.
De digitale nieuwsbrief van VROUW gaat inmiddels wekelijks naar 52.000 lezers. Vorig jaar augustus was de VROUW digitale nieuwsbrief nog tweewekelijks en had destijds 29.000 lezers. Kortom VROUW stijgt over de gehele linie.