Amsterdam,
08
mei
2012
|
16:57
Europe/Amsterdam

Ziggo, Jumbo, Vodafone, Shell, KLM en TVGids.tv winnaars tweede editie Mobile Media & Marketing Awards 2012

Vandaag om 16.00 uur werden voor de tweede keer de Mobile Media & Marketing Awards uitgereikt.

De hoofdjury koos uit de genomineerden de winnaars in verschillende categorieën op mobiel en tablet gebied. Ziggo, Jumbo, Vodafone, Shell, KLM en TVGids.tv kwamen als winnaars uit de bus.
Een onafhankelijke vakjury – bestaande uit Jan Driessen (BVA), Sander Kranenburg (PWC), Lot Keijzer (LinkedIn) en Frank Eijken (Eijken Media Management en voorzitter hoofdjury MMMA 2012) – hebben uit alle genomineerden voor iedere categorie een winnaar gekozen.

De winnaars

  • Interaction Platform Publishers/Broadcasters: Ziggo TV App
  • Interaction Platform Consumers: iPawn (Jumbo/FonkMobile)
  • Advertising Campaign: Roaming Reminder (Vodafone)
  • Business Platform: Shell Investor Relations
  • Marketeer of the Year: KLM

De Telegraaf publieksprijs
Ook werd er een publieksprijs uitgereikt voor Beste Mobiele Applicatie. Er is hiervoor een lijst van de top 50 favoriete Nederlandse apps (gebaseerd op downloads) door Distimo samengesteld. Consumenten konden via het online netwerk van de publishers stemmen op hun favoriete app. In totaal is er binnen 3 weken bij 11.000 keer gestemd. TVGids.tv kwam daarbij als winnaar naar voren.