Amsterdam,
09
mei
2016
|
12:45
Europe/Amsterdam

Online platform VROUW.nl haalt binnen 3 maanden 2 miljoen unieke gebruikers

De nieuwe site VROUW.nl slaat aan bij vrouwelijk Nederland. In januari ging deze site van TMG officieel live en begon het succesverhaal. Al in haar eerste maand wist VROUW.nl 1 miljoen unieke gebruikers te bereiken. Dat was nog maar het begin. De afgelopen periode zijn de bezoekersaantallen nog eens verdubbeld. De teller staat nu zelfs op meer dan 2 miljoen unieke gebruikers. 2.213.135 gebruikers bezochten de site in april 2016, 42% via mobiel, 20% via tablet en 38% via desktop. Hiermee staat VROUW.nl binnen drie maanden in de top 3 van populairste websites voor vrouwen in Nederland.

Succesverhaal
Hoewel alle pijlers aanslaan bij het publiek, is een aantal specifieke formats op VROUW.nl zeer populair. De rubriek Verhalen achter het nieuws bijvoorbeeld, waarin openhartige interviews staan met vrouwen die geraakt zijn door een actuele gebeurtenis. Op die manier geeft VROUW het nieuws een eigen gezicht. Zoals ook met de open brief aan Prinses Amalia naar aanleiding van de reacties op Koningsdag.

VROUW volgt niet alleen het nieuws, maar maakt het ook zelf door op een geheel eigen manier aandacht te besteden aan onderwerpen die herkenbaar zijn en maatschappelijk relevant. Het verhaal van de 26-jarige Ilse die zich bekeerde tot de islam beroerde vele lezeressen. Evenals het verhaal van een Nederlandse moeder die enorm trots is op haar dochter met de schedelafwijking microcefalie, nu veel in het nieuws door het zikavirus. VROUW laat met deze verhalen zien dat ze écht die thermometer is van vrouwelijk Nederland.

Social media
VROUW zet haar social media-kanalen in om het gesprek aan te gaan met haar lezeressen, goed naar haar te luisteren en de gesprekken onder vrouwen te vertalen in verhalen die herkenbaar zijn en gedeeld kunnen worden met een brede doelgroep. Daarmee laat VROUW zien dat de 360 graden- benadering van content via verschillende VROUW-media haar vruchten afwerpt.

Doorbouwen
Intussen richt het VROUW-team zich op de verdere optimalisatie van de site. De focus ligt op het nog beter leren kennen van haar doelgroep waardoor VROUW kan blijven inspelen op de behoeften en interesses van vrouwelijk Nederland en een nog groter deel van haar publiek kan voorzien van content op maat.

Over VROUW
VROUW is het platform van TMG, waar het weekendmagazine VROUW, www.vrouw.nl, de krantenpagina VROUW in De Telegraaf, de wekelijkse nieuwsbrief en de in de losse verkoop verkrijgbare VROUW glossy onder vallen. VROUW magazine bereikt maar liefst 1,1 miljoen Nederlanders, voornamelijk vrouwen (87%). Alle media van VROUW bereiken bij elkaar in totaal 2 miljoen vrouwen. VROUW is spraakmakend, nuchter, dichtbij en gaat over het echte leven. VROUW is onderdeel van TMG.TMG is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio.